Veel gestelde vragen en voorwaarden

Hieronder tref je een aantal vragen aan die wij in de loop van de tijd regelmatig hebben gekregen van onze klanten.

Vraag 1.
Hoe bepaal ik de juiste dekenmaat voor mijn paard/pony?
Antwoord 1.
Ga naar de home pagina en klik op Maatbepaling. Aan de hand hiervan kan je vrij nauwkeurig de juiste maat van jouw deken bepalen. Heb je na het lezen daarvan toch nog vragen, neem dan contact op met ons. Wij zullen je dan verder helpen. Heb je liever dat wij de deken op je paard passen, maak dan gebruik van onze pas-service.

Vraag 2.
Hoe en wanneer zijn jullie te bereiken?
Antwoord 2.
Voor al je vragen zijn wij te bereiken via ons email adres  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. en via het contactformulier op deze website. We zijn 7 dagen per week bereikbaar - dus ook in het weekend - zowel overdag als 's avonds.

Vraag 3.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Antwoord 3.
Op het moment dat we je bestelling ontvangen nemen we zo snel mogelijk contact met je op over de levertijd. Hebben wij de deken op voorraad, dan wordt deze direct verzonden zodra de betaling voor de deken + eventueel verzendkosten op onze rekening zijn bijgeschreven. De deken wordt dan de volgende dag – met uitzondering van zondag – bij je bezorgd. Hebben wij de deken niet op voorraad, dan hangt de levertijd af van de voorraad van onze leverancier. Omdat deze voorraad constant verandert zullen wij na plaatsing van je bestelling contact opnemen met onze leverancier om te bekijken of de desbetreffende deken op dat moment op voorraad is en zo niet, wat de levertijd is. Aan de hand hiervan geven we je de levertijd voor jouw bestelling door. Wij bestellen de door jou bestelde deken pas op het moment dat we jouw akkoord hebben voor de levertijd.

Vraag 4.
Wat zijn de verzendkosten voor één of meer dekens?

Antwoord 4.
De verzendkosten binnen Nederland bedragen over het algemeen 6,75 euro voor bestellingen met een gewicht tot maximaal 10 kilo (een medium en een heavy deken samen valt hier nog binnen) en 12,95 euro voor bestellingen met een gewicht vanaf 10 tot 30 kilo. Voor verpakking en behandelingskosten vragen wij 1,50 euro. Onze website berekent automatisch de verzendkosten als je je bestelling plaatst. Hierdoor zie je direct wat de verzendkosten in jouw geval bedragen.

Vraag 5.
Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Antwoord 5.
Ja, wij verzenden ook naar het buitenland. Het systeem berekent de verzendkosten automatisch en toont deze bij het bestellingsoverzicht.

Vraag 6.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Antwoord 6.
Ja, je kan je bestelling ook afhalen. Dit kan zowel in Apeldoorn als in Emst, 7 dagen per week – dus ook in de weekenden – zowel overdag als in de avonduren. Neem contact met ons op voor het plannen van een afspraak.

Vraag 7.
Kan ik mijn deken ruilen als hij niet past?

Antwoord 7.
Alle dekens die wij op voorraad hebben en/of in ons standaard assortiment zitten kunnen binnen 2 weken geruild worden. De voorwaarden hiervoor zijn:

  • de deken is niet rechtstreeks op een paard gepast (alleen gepast met een schone onderliggende deken)
  • de deken is helemaal schoon
  • de deken wordt geretourneerd in de originele verpakking
  • verzendkosten zijn voor rekening van de retourneerder (niet van toepassing indien de deken wordt opgehaald/teruggebracht)

Je mag zelf kiezen of je wilt dat wij de deken in een andere maat of een ander model deken opsturen, of dat je liever van je aankoop af wilt. In het eerste geval sturen we je zo spoedig mogelijk de vervangende deken toe; in het tweede geval krijg je van ons het aankoopbedrag minus verzendkosten terug. Dit laatste geldt ook als de deken gratis is verzonden.

We sturen éénmaal een vervangende deken gratis op (geldt niet voor buitenland zendingen). Voor elke volgende deken dien je de verzendkosten vooraf te voldoen.

Vraag 8.
Ik weet niet welke deken ik moet kiezen. Wat nu?

Antwoord 8.
Door het grote assortiment Horseware dekens kan het zo zijn dat je het moeilijk vindt om te bepalen welke deken het beste past bij jouw paard/pony. Wil je hierover advies van ons krijgen, stuur dan een email naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. , of vul een contactformulier in op de website. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om je te helpen bij het maken van de juiste keuze.

Vraag 9.
Wat is het verschil in kwaliteit tussen de dekenlijnen?
Antwoord 9.

  • De Amigo en de Chillton worden gemaakt van Polyester. Polyester heeft als goede eigenschap dat het lichtgewicht is maar toch ook sterk. Deze stof weerbestendig, goed wasbaar en snel droog. Polyester is de meest gebruikte buitenstof voor paardendekens omdat het relatief hoge prestaties levert voor een lage prijs.
  • De Rhino is gemaakt van Polypropyleen. Polypropyleen is een kunststof dat zeer sterk, waterafstotend en bestand tegen bacteriegroei is. Het wordt voor veel verschillende toepassingen gebruikt, zoals tapijten. Polypropyleen is dus veel sterker dan polyester.
  • De Rambo heeft als buitenstof Ballistic nylon. Deze stof is zeven maal sterker dan gewone nylon en zal bij een klein gaatje nooit verder scheuren. Het materiaal wordt ook gebruikt bij de productie van kogelvrije vesten. De Rambo is de sterkste paardendeken van de wereld.

In volgorde van kwaliteit en duurzaamheid van hoog naar laag geldt dus:

1. Rambo
2. Rhino
3. Amigo/Chillton

Vraag 10.
Krijg ik garantie op het bestelde artikel?
Antwoord 10.
Op alle door ons geleverde artikelen krijg je één jaar garantie. De garantie heeft alleen betrekking op fabriek- en/of materiaalfouten en vervalt als er reparaties door derden zijn verricht. Schade die ontstaan is door gebruik van het artikel valt niet onder de garantie.

Zo is bijvoorbeeld schade die ontstaan is aan een deken door:

  • spanning op de voorsluitingen of singels
  • schuren
  • afwaaien van de deken
  • uitstappen
  • bijten in of trekken aan de deken door het paard zelf of door soortgenoten
  • aanraking met scherpe delen zoals weidepalen, spijkers, schroeven

van garantie uitgesloten.

Vraag 11.
Hoe wordt een garantie claim afgewikkeld?
Antwoord 11.
Als je aanspraak wilt maken op garantie dien je dit via email kenbaar maken. Wij zullen vervolgens foto's van je vragen waarop de schade duidelijk te zien is. Deze foto's sturen we door naar onze leverancier. Ze worden daar aan een analyse onderworpen met als doel te bepalen of de schade een gevolg is van fabricage en/of materiaal fouten. Als dat het geval is dan gaan we over tot reparatie of vervanging van het artikel. Het beschadigde artikel dient naar ons te worden opgestuurd of kan in bepaalde gevallen in overleg met ons in eigen beheer worden gerepareerd. In geval van retourzending zijn de verzendkosten voor eigen rekening. De kosten van de verzending van het vervangende dan wel door ons gerepareerde artikel dragen wij.

Het retouradres is:
Horsewaredekens.nl
Zomertaling 10
8532BB Lemmer

Vraag 12.
Ik zie in een advertentie een andere prijs voor een artikel staan dan op de website. Wat moet ik nu betalen?
Antwoord 12.
In principe betaal je de laagste prijs. Er zijn echter uitzonderingen. De advertenties en de webshop worden met de grootste zorg onderhouden. Het kan echter gebeuren dat een medewerker van ons een fout maakt. Indien dat zich naar ons oordeel heeft voorgedaan zijn wij niet verplicht te leveren. De grootste zorg wordt ook besteed aan de artikelomschrijvingen. Ook daar kan het voorkomen dat deze afwijkt van het geleverde. In dat geval kan terugname alleen plaatsvinden indien het artikel ongebruikt is en zich in de originele verpakking bevindt.